25 sierpnia 2011

Nowa Zelandia

Na początek chciałabym podziękować Wam za wyrażenie swojej opinii - teraz wiem co mam zmienić :) Miło też by było, gdybyście pisali, o jakim kraju chcielibyście poczytać, a za dotychczasowe propozycje bardzo dziękuję, i jestem pewna że wkrótce o nich napiszę :))

Lecimy na dół, do Nowej Zelandii! :)

Rozwińcie post >>




Ciekawostki o Nowej Zelandii :

  • Nowozelandczyk Richard William Pearse dwa lata przed braćmi Wright odbył pierwszy lot samolotem. 31 marca 1902 r. na wykonanym przez siebie samolocie przeleciał 91 m nad polem w okolicach Timaru.
  •  Nowa Zelandia ma najwięcej na świecie pól golfowych w przeliczeniu na jednego mieszkańca, czyli ponad 400 na 3,7 mln ludzi.
  • W 1919 r. baron Ernest Ruthenford jako pierwszy rozczepił atom. Wcześniej wykrył i zbadał fale radiowe, rok przed Marconi'm, lecz pozostawił tę pracę i zajął się badaniem radioaktywności i struktury atomu w Trinity College w Cambrigde za co otrzymał Nagrodę Nobla.
  • Nowa Zelandia jako pierwsza na świecie wita każdy nowy dzień.
  • Zatoka Curio jest jedną z najbardziej rozległych na świecie. Oglądać tu można skamieniały las, który liczy sobie 180 mln lat.
  • Stary budynek rządowy w Wellington jest największą drewnianą budowlą na półkuli południowej, która liczy 8,2 tys. m kwadratowych.
  • Do Nowej Zelandii należy absolutny rekord w ilości owiec: 47.390.000 owiec, czyli 12,6 owcy na osobę.
  • Miejscowe gady Tautara dożywają sędziwego wieku 300 lat! Gady te pojawiły się na ziemi w erze mezozoicznej, czyli jakieś 190 mln lat temu.
  • Źródła Waikoropupu w pobliżu Nelson zawierają najczystszą wodę źródlaną na świecie. Ich wydajność to 2.160.000 litrów wody na dobę.
  • Jezioro Frying Pan, w pobliżu Rotorua, czyli Jezioro Patelnia, jest największym na świecie źródłem gorącej wody, które osiąga w najgłębszym punkcie 200° C.





Ślicznie tam, prawda? :)

Mam nadzieję, że post Was zaciekawił i że macie ochotę na więcej ciekawostek z innych krajów ;)

4 komentarze:

  1. przepięknie tam jest:) mi osobiście się bardzo podobało, czekam na mój Katar: heh

    OdpowiedzUsuń
  2. No i teraz to się chce czytać! Dowiedziałam się więcej ciekawostek niż z wikipedii i dobrze mi(nam) się je czytało. A zdjęcia? No cóż dziewczyny już opisały ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Te zdjęcia są po prostu boskie!!!

    OdpowiedzUsuń