3 listopada 2012

Język migowy.

  Ten język powinien znać każdy ,a przynajmniej kilka zwrotów np. Jak masz na imię ? Jak się czujesz ?
Ludzie głuchoniemi mają ogromny problem - nie dość ,że nie słyszą to praktycznie wszędzie nie mogą się z nikim porozumiewać.
  Piszę Wam o tym ponieważ w szkole uczymy się zwrotów w języku migowym. Powinniśmy znać podstawowe zwroty. Oto alfabet :

Na internecie można znaleźć wiele filmików gdzie nauczymy się języka migowego.
 Wydaje się ,że jest on trudny - tak samo jest z każdym innym językiem.
Nie wszystkie wyrazy literujemy , niektóre mają 'swoje' gesty. 
np. Co u ciebie słychać ? powiemy , pokażemy tak ( 0:23 - co u ciebie słychać ? ) 
Na tej stronie znajdziecie wiele zwrotów ,a teraz podam Wam link gdzie możecie nauczyć się podstawowych zwrotów - myślę ,że mogą się kiedyś przydać. 
Sama też się na nim nauczyłam przedstawiać.  :) 

Umiecie przeliterować swoje imię ? - spróbujcie . :) 
A może ktoś z Was potrafi mówić w języku migowym ? :)
'Mówię ,ale nic nie mówię.'

7 komentarzy:

  1. Ja kiedyś chciałam nauczyć się języka migowego.Może kiedyś się nauczę :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam taką fajną książkę, gdzie są pomysły na różne rysunki, prace itp. Jest też język migowy, trochę się nauczyłam :3
    sarastar666

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś w podstawówce uczyliśmy się literować swoje imię, ale teraz to już zapomniałam... Fajny post ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. No właśnie, zapomniałam napisać, fajny post :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O, fajnie, ale chyba już było na blogu coś takiego kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń