30 grudnia 2012

Przemoc w szkole

Cześć :)
Jednak jest artykuł, bo wczoraj go skończyłam :D
Kiedyś zapowiadałam kolejny temat artykułu - przemoc w szkole.


Często się to zdarza i praktycznie jest to w każdej szkole.
Najczęściej biją się chłopcy, ale uwierzcie, dziewczyny też :D Ja już coś o tym wiem (nie mówię o sobie).
W większości przypadków, ofiarą przemocy jest osoba słabsza fizycznie, chora psychicznie, lub osoba bardzo dobrze się ucząca, tak zwany kujon.Ofiara rzadko zgłasza, że stała się osobą na której stosowana jest przemoc, bo najczęściej  Ci co jej używają, grożą jej, lub ofiara boi się albo nie chce robić zamieszania.
Ja byłam wiele razy świadkiem kiedy ktoś znęcał się nad kimś psychicznie lub fizycznie, ale kilka razy też ofiarą.U mnie w klasie jest pewien chłopak, który szasta pieniędzmi.Myśli, że jak ma pieniądze, to jest panem wszechświata i że jest lepszy.Znęca się nad większością osób.Wiele razy miał zagrożenie, że wyleci ze szkoły.

Powracając do tematu - co robić, kiedy padnie się ofiarą przemocy lub jej świadkiem?
Jak wiemy, jest przemoc fizyczna i psychiczna.Z psychiczną jest już gorzej, bo rany fizycznie dla się uleczyć, psychiczne nie.
-przede wszystkim nie pokazywać, że się boisz! Osoba używająca przemocy wobec Ciebie zauważy to i jeszcze bardziej będzie Cię dręczyć.
-jeżeli osoba zastrasza Cię, że zrobi Ci coś gorszego, jak powiesz o tym komuś to się zdarzyło, jak najszybciej poinformuj o tym rodziców.
-jeśli osoba, która się bije zaczepia Cię kiedyś jesteś sam, np. wracając ze szkoły, wracaj w dużych grupach!
-jeżeli jesteś świadkiem przemocy - zgłoś to najbliższej osobie dorosłej lub zadzwoń na policję (XD).
-nie oddawaj osobie, która się dręczy, bo może się ona zdenerwować.Możesz się bronić, ale nie tak, aby zdenerwować tą osobę - najlepiej uciec (jeżeli jest to przemoc fizyczna).
Więcej rad nie mogę udzielić, bo nic nie przychodzi mi do głowy...
Mam nadzieję, że artykuł się Wam kiedyś przyda - jednak nie życzę nikomu aby padł ofiarą przemocy.

U was w szkole też jest przemoc? Byliście ofiarą przemocy, a może tylko świadkiem?

Nie mam pomysłu na następny temat, więc może ktoś by mi podsunął? (:

3 komentarze:

  1. Artykuł bardzo fajny. :))
    Byłam świadkiem przemocy.
    Wenia99

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobry artykuł.
    Ja się nie spotkałam z przemocą, nasza szkoła jakaś taka grzeczna :D Najwyżej kopanie się w kolejce na stołówce :3
    sarastar666

    OdpowiedzUsuń