25 stycznia 2013

'Hobbit: Niezwykła podróż' (2012)

Cześć!
Jednak się uwinęłam, trochę późno, ale zawsze XD
Dzisiaj recenzja Hobbit'a. Długo go zapowiadałam, ale w końcu wzięłam się za niego.
Niektórzy mówią, że nudny, inni - że różni się od książki, a kolejni nie mają zdania. A ja mam zdanie - dobra ekranizacja, wiele faktów niezgodnych z książką, ale film dobry. Pomimo kilku negatywnych i pozytywnych opinii znajomych, postanowiłam napisać recenzję.
Pełny tytuł filmu to 'Hobbit: Niezwykła Podróż'.Tytuł powinien być taki jak tytuł książki.A więc dlaczego taki? Ponieważ całą książkę podzielono na trzy filmy. Książka jest cieniutka, ale przecież muszą się na czymś wzbogacić ;) Według mnie świetnie, genialnie dobrali Martin'a Freeman'a do roli Bilba! Pasuje jak ulał! Oczywiście dodali kilka niespodzianek od siebie.
SPOILER * Na końcu Smaug otwiera oko, zauważyliście, że w wielu filmach taka jest ostatnia scena, początkująca kolejną część? SPOILER *
Główni bohaterowie:
Od razu uprzedzam, że nie będę wypisywać tu wszystkich krasnoludów, za dużo ich XD
 Ian McKellen - Gandalf 
 Martin Freeman - Bilbo Baggins 
 Richard Armitage - Thorin Dębowa Tarcza 
Andy Serkis - Gollum 
Oczywiście Gollum jak zawsze rewelacyjny, wielki szacun dla Serkis'a za tą rolę :) Jak zwykle Ian McKellen też zagrał świetnie, ogólnie lubię tego aktora. No i oczywiście GENIALNY Martin Freeman! Za rolę Bilba powinien dostać z 10 Oscarów, bo dopasowali go idealnie, grał też świetnie :) Dziwne, że Elijah Wood pojawił się w tym filmie, ale okazało się, że Bilbo wraca do przeszłości. A tak na marginesie: czy tylko ja zauważyłam, że Wood się postarzał? We Władcy Pierścieni wyglądał o wiele młodziej...Ale to było, ho ho, prawie 12 lat temu XD Uwielbiam Elijah'a Wood'a <3
Opis:
"Hobbit" - filmowa adaptacja książki J.R.R. Tolkiena, wstęp do "Władcy Pierścieni", to opowieść pełna niezwykłych wydarzeń i magicznych postaci, przedstawiająca odwieczną walkę dobra ze złem. Hobbit Bilbo Baggins niechętnie wyrusza w niezwykłą i niebezpieczną podróż. Pokierowany przez czarodzieja Gandalfa opuszcza swój przytulny domek w Shire, by wraz z trzynastoma krasnoludami zmierzyć się ze smokiem Smaugiem.
Sam opis mnie jakoś nie przekonuje, no, ale ja nigdy nie sugeruję się opisami, tylko czasami :P
Informacje dodatkowe:
Oczywiście film ten jest ekranizacją powieści J.R.R. Tolkien'a, pt. 'Hobbit, czyli tam i z powrotem'. Osobiście miałam to jako lekturę w 4 lub 5 klasie i czytałam - świetne :)
W niektórych ujęciach, zwłaszcza podczas sceny przy stole Bilba możemy zauważyć, że Gandalf nosi szkła kontaktowe. - dobree XD
Daniel Radcliffe, David Tennant, Shia LaBeouf, James McAvoy, Erryn Arkin oraz Tobey Maguire byli kandydatami do zagrania Bilbo Bagginsa. Ostatecznie rolę otrzymał Martin Freeman. - nieeee....Tylko Martin'a Freeman'a widzę w tej roli.
Jak na razie film nie dostał żadnej nagrody, ale spokojnie, potrzeba czasu ;)
Zdjęcia:
Takie tam, zdjęcie z planu XD
Na tym zdjęciu nie widać za bardzo, jak Wood się postarzał...

Jeżeli ktoś chce zobaczyć zwiastuny, to KLIK.

Oglądaliście ten film? Czytaliście książkę? Jakie macie zdania na temat książki i filmu? Czekacie na kolejne części? :3

PS.Przepraszam za trochę nieestetyczny post, ale nie da się inaczej :(

Materiały pochodzą z Filmwebu.

4 komentarze: