31 sierpnia 2011

Francja

Dobra, jestem jako-tako w jednej części, więc mogę wrócić do pisania :) Na razie postanowiłam napisać o Francji gdyż informacji o Iraku musiałabym szukać głębiej w Internecie, na co nie mam obecnie czasu, gdyż w każdej chwili mogę zostać wyrzucona z komputera przez mojego brata w trybie natychmiastowym ;)

Mój brat sam był w Paryżu [ praca ] i zrobił kilka zdjęć na pamiątkę - choć twierdzi że na żywo o wiele lepiej to wygląda :)

Zwinę post, by nie zaśmiecać bloga :))











Co jak co, jest co zwiedzać w Paryżu :))

Wiecie, że...
  • Francja, a właściwie Republika Francuska, jest drugim co do wielkości krajem w Europie. Na jej powierzchnię ( 675 tys. km2) składa się część metropolitarna, leżąca w Europie Zachodniej oraz terytoria zamorskie na innych kontynentach.
  • Najważniejszą dewizą francuską jest hasło Liberté, Égalité, Fraternité (Wolność, Równość, Braterstwo).
  • We Francji  przerwa na tzw. drugie śniadanie jest niemal świętością. Nie ma co liczyć, że w tym czasie uda nam się cokolwiek załatwić  w urzędzie, banku czy biurze, gdyż mało kto wtedy pracuje.
  • Prawdziwymi przysmakami są we Francji żabie udka i ślimaki. Specjalnością Francji są sery- jest ich 365 gatunków (czy to przypadek, że tyle jest dni w roku?). 
  • Francja jest  największym producentem wina na świecie. Najbardziej znane są z tego regiony to: Burgundia, Bordeaux, Szampania, Prowansja i Alzacja.
  • We Francji znajduje się najwyższy most na świecie- Wiadukt Millau. Jego najwyższy filar mierzy 341 m.
  • Na granicy Francji z Włochami wznosi się najwyższy szczyt w Europie– Mont Blanc(4807m n.p.m.).
  • Francja jest najczęściej odwiedzanym krajem na świecie. Rocznie odwiedza ją prawie 100 mln turystów.
  • Francuskie sanktuarium w Lourdes jest miejscem pielgrzymek Chrześcijan z całego świata.
  • Francuzi na ogół nie lubią języków obcych, wielu z nich wyznaje zasadę, że przyjeżdżając do ich kraju należy znać ich język. 
  • Francja połączona jest z Wielką Brytanią Eurotunelem.
  • Francja ma najbardziej rozbudowaną siec kolejową w Europie Zachodniej. Jej wizytówką są pociągi TGV które podróżują z prędkością nawet 320 km/h. 
  • Francuzi kochają zwierzęta domowe. Połowa z nich ma w domu przynajmniej jedno zwierzę.
  •  W dobrym guście jest trzymanie dłoni na stole podczas spożywania posiłku w miejscu publicznym.
  • Francuzi bardzo rygorystycznie,  przestrzegają przepisów ruchu drogowego, szczególnie tych dotyczących prędkości. Za ich złamanie grozi wysoka kara pieniężna (nawet 700 euro!). 

Uf ! O Francji tyle, mam nadzieję że Was zaciekawiłam tym niezwykłym krajem :) Co o nim myślicie? Ja bardzo chciałabym tam pojechać, może nawet załapałabym się ciężarówką z moim bratem...? :))


5 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy artykuł, następny proponuję o ... niech pomyślę... Węgrzech? Może znajdziesz coś o nich w internecie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super. Ach ja też chciałabym ta pojechać. Ale bardziej wolałaby pojechać do Włoch...

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku roku byłam we Francji. Ze szkołą .

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie byłam, ale za to był moje siostra. Szczerze mówiąc to inaczej sobie wyobrażałam Paryż.

    OdpowiedzUsuń