25 sierpnia 2011

Katar

Trudno było znaleźć coś o Katarze, gdyż jedyne propozycje które znalazłam były typu : " Katar i przeziębienie - domowe sposoby " ;) Ale, jednak coś udało się znaleźć.

Katar, małe państwo o całkowitej powierzchni 11 437 km²...

Rozwińcie post >>


Ciekawostki

  • Katar, dawniej centrum połowu pereł i jeden z najuboższych krajów Zatoki Perskiej, jest obecnie jednym z najbogatszych państw w regionie.
  • Katar to półwysep Zatoki Perskiej graniczący z Arabią Saudyjską.
  • Katar należy do krajów z najwyższym dochodem na głowę mieszkańca na świecie.
  • Flaga Kataru składa się z dwóch pól, białego i kasztanowatego. Pola przedzielone są zygzakiem o dziewięciu wierzchołkach od strony białej, czyli strony od drzewca.
  • W 2006 r. w Doha odbyły się 15. Igrzyska Azjatyckie.
  • Rial jest jedną z najsilniejszych walut na świecie.
  • W Katarze wolnymi dniami od pracy jest piątek i sobota.




Niestety, to tylko tyle o Katarze. Mam nadzieję, że przyjemnie się Wam czytało. 
Jakie państwo chcecie następne? 

4 komentarze:

  1. muszę się przyznac, że jak pierwszy raz usłyszałam nazwę tego kraju pomyślałam od razu o tym drugim katarze : chusteczki przeziębienie/heh. Mnie bardzo zainteresowało to państwo, a może następny Irak?

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdjęcia zapierają dech w piersiach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super. A te zdjęcia wyspy ( widać, że nie naturalnej) są boskie. Może następna... Francja? A w końcu nie ważne jakie państwo i tak przeczytam ;-)

    OdpowiedzUsuń