26 sierpnia 2011

United Kingdom

To jedyne państwo, które chciałabym wam przedstawić :) Raczej będę bazować na moich własnych informacjach, niż na wikipedii ;)

Wielką Brytanię tworzy Anglia, Walia, Irlandia Północna i Szkocja :) oczywiście stolicą jest Londyn (znajdujący się w Anglii). 

Na Wielką Brytanię tak na prawdę znam wiele nazw i skrótów, jedną z nich jest właśnie United Kingdom [UK] (czyli Zjednoczone Królestwo - ale założę się, że gdybym powiedziała komuś właśnie tą polską nazwę to miałby problem z domyśleniem się, że chodzi mi o Wielką Brytanię). GB, czyli Great Britain oznacza dosłownie Wielką Brytanię :) Co do pełnej nazwy tego kraju to jest to Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, a angielska wersja: United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland.

Jak wiecie w WB rządzi królowa Elżbieta II ;) choć tak na prawdę reprezentuje tylko kraj, a władza należy rządu i premiera (WB nie posiada prezydenta). 

Teraz trochę wikipedii ;)
Pod względem liczby ludności WB jest na 22. miejscu na świecie (Polska na 34.), ale żeby nie było, że jesteśmy gorsi, to pod względem powierzchni kraju Polska jest na 69. miejscu, a WB na 78 ;)

Co warto zwiedzić? W Anglii oczywiście Londyn z wszystkimi zabytkami, poza tym Stonehenge (czyli słynne kamienie), zamek w Windsorze (o którym pisałam kiedyś dla Starbloga). Co do Szkocji - to znane jezioro Loch Ness i zamek Edinburgh Castle. W Walii tak na prawdę znam mało obiektów ;) ale Góry Kambryjskie na pewno będą wspaniałe :) A Irlandia to jedynie piękne miasto Belfast :) 

A teraz możecie pochwalić się kto z was był w Wielkiej Brytanii :)
Jeśli chcecie pooglądać zdjęcia z tego państwa to odsyłam was TUTAJ

3 komentarze:

  1. Ja nie byłam ale bardzo bym chciała być

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie byłam. Ogólnie Londyn kojarzy mię z deszczową pogodą. Tak samo Paryż.

    OdpowiedzUsuń