10 października 2012

Zadbaj o swoje dłonie!

Czas aby na blogu pojawił się artykuł, przeze mnie napisany, o czymś pożytecznym i realnym.Zdanie 'dłonie są naszą wizytówką' jest dobrym powiedzeniem.Kiedy wyciągajmy do kogoś dłoń, aby się przywitać, nie zrobimy na nim dobrego wrażenie, pokazując obgryzane paznokcie,brudne ręce,suche dłonie czy brud za paznokciami.Jak temu zapobiec?Z pewnością każdy w domu ma nożyczki do pielęgnacji paznokci (lub obcinaczkę) i pilniczek.Zwykłe małe nożyczki, kosztują z jakieś 7-14 zł, zależy też od firmy.Są różne ich rodzaje - proste, z zakręcanymi końcówkami, krótkie...Ja w domu mam, z zakręcanymi końcówkami, długie.
O paznokcie należy dbać - nie mówię tu już o odżywkach, czy specjalnych lakierach.Wystarczy po prostu regularnie obcinać paznokcie.Dobrze jest też je przypiłować, aby wyglądały schludnie i były równe - ale to już nie obowiązkowe.Trzeba też czyścić paznokcie, aby nie były brudne.Pod paznokciem zbiera się dużo brudu i bakterii, więc warto zadbać o to, aby ten brud usunąć.U kobiet długie paznokcie, które wyglądają schludnie, są akceptowane - u mężczyzn już nie.Ja w klasie mam takiego Przemka, która nie obcina paznokci i wygląda jak drapaczka lub kot.


Każdy w domu z pewnością, ma też pilniczek.Nie koniecznie musi on być używany - może leżeć schowany w łazienkowej szafce, lub w maminej kosmetyczce.Pilniczki są małe, duże, kolorowe...Zależy jaki kto chce :) Dobrze jest od czasu do czasu przypiłować paznokcie, ale nic na przymus.Ja nie piłuję, bo nie mam takiej potrzeby.

Dużą rolę odgrywa też nasza skóra na dłoniach - nie może być brudna, nie ładnie wyglądają tez rany lub jakieś zadrapania - chociaż, że wiadomo, że każdemu zdarza się podrapać lub skaleczyć.
Dłonie bywają suche, robią się na nich rany, lub mogą być brudne.Warto myć często ręce - po wyjściu z toalety, po zabawie na podwórku, piaskownicy.Ważne jest też, aby myć ręce przed jedzeniem - taka czynność, a potrafi powstrzymać rozrost bakterii na naszych dłoniach.Dotykamy kanapkę lub jabłko, jemy je, a bakterie trafiają do naszego ciała.Warto pamiętać też, aby nie brać brudnych rąk do buzi - to dotyczy nas wszystkich.
Skóra sucha - co robić ? Warto używać kremów, które pielęgnują nasze dłonie i nawilżają.Krem nie musi być drogiej firmy, nie trzeba płacić 20 zł za mały pojemniczek, w którym kremu jest tyle, co kot napłakał.Moja mama ma swój krem, który kupuje od jakiegoś czasu - ja też czasami z niego korzystam.Ogólnie krem jest chyba do twarzy, ale moja mamy stosuje go do rąk.Świetnie nawilża, polecam go każdemu, kto ma wiecznie suche ręce.Krem najbardziej nadaje się na noc - w dzień nic nie można byłoby robić, bo krem jest tłusty.Nie pamiętam ile się wchłania, ale chyba nie tak szybko.Cena nie jest duża, do 10 zł, nie więcej.Moja mama akurat kupiła za 7.40 zł :) Kremu nie jest w sumie mało, ale i tak nie super dużo, 100 ml.Poniżej przedstawiam zdjęciu kremu:
Firma jest dobra ; Ziaja.Lubię kosmetyki z tej firmy, bo ma dobre wyroby.Zapach jest przyjemny, lekki i myślę, że nie przeszkadza.W zimie pewnie będę często korzystała z kremu, bo właśnie wtedy dłonie są najbardziej suche.

Ja dbam o swoje dłonie, choć nie lakieruję paznokci odżywką, nie piłuję i nie używam kremów - po prostu obcinam i czyszczę paznokcie :D Jak na razie nie mam potrzeby wykonywania innych czynności :3
Mieliście doczynienia z kremem z Ziajii ? Dbacie o swoje dłonie ? :3

TEKST WŁASNY - NIE KOPIOWAĆ!

4 komentarze:

  1. huehue ja niestety mam same problemy ze skórą ( całe ciało ) ale dłonie są ok nic z nimi najgorszego nie jest oprócz tego ,że są suchutkie i paznokcie mam krótkie ;DD
    Ja używam Ziaji do oczyszczania twarzy z syfków ale nic nie pomaga ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Niektórym pomagają kosmetyki z Ziaji, innym nie :) Ja osobiście korzystałam tylko z kilku kosmetyków z Ziaji i mam o nich dobre zdanie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie mam takich problemów :3 Obgryzam paznokcie, więc nie używam nożyczek, jedynie pilnika XD Ze skórą mam czasem w zimę, ale to jak jest już naprawdę zimno .
    sarastar666

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny post! :) Ja miałam kilka kremów z Ziaji, a ogólnie produktów tej marki mam całą masę :)

    OdpowiedzUsuń