5 kwietnia 2013

"W pogoni za szczęściem" (2006)

Cześć! :D
Dzisiaj znów dramat, bo uwielbiam dramaty i melodramaty i będę Wam nimi męczyć <3 Nie no, a tak serio, to akurat tak się złożyło XD Za tydzień chyba też dramat... ( o mamo...) XD
Chciałabym Wam przedstawić film, który poruszył mnie aż do głębi serca. Nie mogłam się po nim ogarnąć, zaczęłam myśleć nad życiem innych...
Jak już można zauważyć, tytuł tego filmu to "W pogoni za szczęściem" - już tytuł trochę mówi za siebie :) Film strasznie mnie wzruszył, wyłam jak pies. Mi bardzo dał do myślenia - nie nad swoim życiem, ale nad życiem innych... Ok, nie jestem bogata, ani nic z tych rzeczy, ale tak naprawdę, są ludzie nie mający gdzie mieszkać, a my ubolewamy, że nie możemy kupić sobie drogiej, fajnej bluzki...
Obsada:
Will Smith - Chris Gardner 
Jaden Smith - Christopher 
Thandie Newton - Linda 
Brian Howe - Jay Twistle
James Karen - Martin Frohm
Dan Castellaneta - Alan Frakesh
Kurt Fuller - Walter Ribbon
Nie kojarzę żadnych aktorów, oprócz Will'a Smith'a ( ♥ ) oraz Thandie Newton :)
Opis:
Scenariusz filmu oparty jest na autentycznych wydarzeniach i opowiada o życiu Chrisa Gardnera (Will Smith). Łańcuch zdarzeń pozostawia głównego bohatera bez pracy oraz domu w wieku 30 lat, odnajduje się wraz ze swym synkiem Chrisem Juniorem (Jaden Smith), żyjąc w łazience na stacji kolejowej w San Francisco. Wbrew swojemu beznadziejnemu położeniu, Gardner ze wszystkich sił stara się zostać maklerem. W końcu zostaje szkoleniowcem brokerów, a jego ranga wzrasta w takich firmach jak Dean Witter i Bear Stearns aż do jego obecnej pozycji - milioner będący wspólnikiem i właścicielem firmy w Chicago, zajmującej się pośrednictwem giełdowym - Gardner Rich & Co.
Boże, nie wiecie, jak byłam przerażona i zasmucona oglądając ten film. Wyobrażacie sobie, że facet z dzieckiem mieszka w łazience? BARDZO, BARDZO, BARDZO wzruszający film! ♥
Informacje dodatkowe: 
Film wygrał 4 nagrody, m.in za Ulubiony aktor dramatu Will Smith, oraz był nominowany 10 razy, m.in za Najlepszy aktor pierwszoplanowy Will Smith - nominacja do Oscara (!!!).
Prawdziwego Chrisa Gardnera czyli autora powieści na której oparty jest film a zarazem głównego bohatera widać w scenie, gdy mija on Willa Smitha oraz jego syna który opowiada dowcipy z serii "Puk, Puk. Kto tam?".
Językowy Błąd w Tytule Filmu ( Pursuit of Happyness) jest zamierzony - Zwraca się on ku ważnej sceny w filmie.
Will Smith aby wejść w rolę zapuścił włosy i schudł 12 kilogramów.
W scenie w której Chris wchodzi do centrum odebrać syna, kamera pozostaje na zewnątrz. Operator kamery i kamera widoczne są w odbiciu okna - XDDD
Mistrz w układaniu kostki Rubika, Tyson Mao został zatrudniony do filmu, aby nauczyć Willa Smitha jak ułożyć wspomnianą kostkę w dwie minuty.
W filmie grają prawdziwi bezdomni.
Dobra, wystarczy XD
Zdjęcia:
- Plakat bardzo mnie zdołował, płakać mi się chciało...
 
- Wrzucam też ten cytat, bo jest on bardzo mądry :)
I więcej zdjęć nie znalazłam :/

Strona na Filmwebie.

Oglądaliście? Jeśli nie, to koniecznie obejrzyjcie - ale tylko z paczką chusteczek! :3

Materiały pochodzą z Filmwebu oraz z Google Grafika.

2 komentarze: